Jak wykonać depilację woskiem w domu

Pierwszym krokiem do świetnej depilacji woskiem jest odpowiednie przygotowanie skóry. Oto kilka wskazówek: Unikaj stosowania produktów do kąpieli i ciała na obszarze, który poddajesz woskowaniu. Unikaj również depilacji na obszarach dotkniętych chorobami przenoszonymi drogą płciową, pryszczami lub ranami. Pamiętaj również o tym, aby używać czystej ściereczki do usuwania wosku, który może spaść na dany obszar. Jeśli nie masz doświadczenia w depilacji woskiem, możesz kupić zestaw do depilacji w domu.

Przygotowanie skóry przed depilacją

Przygotowanie skóry przed depilacją woskiem jest bardzo ważnym etapem procesu. Miejsce depilowane woskiem jest bardzo wrażliwe i może powodować pokrzywkę, zgrubienia i wrastające włoski, jeżeli nie zostanie wcześniej dokładnie oczyszczone. Ryzyko to można zminimalizować, stosując przed depilacją krem nawilżający i produkty bez wosku. Na koniec, po depilacji woskiem, należy zastosować krem, który ukoi skórę.

Profesjonalny wosk jest znacznie łagodniejszy dla skóry niż domowy zabieg z użyciem wosku, ale oba rodzaje wosku wymagają odpowiedniego przygotowania – cytat ten jest zasługą autora strony Medycyna Estetyczna i Ty. Możesz wybrać wosk miękki lub twardy, który usprawni proces depilacji na cieńszej skórze. Przed woskowaniem zawsze należy oczyścić skórę, ponieważ pozostałości mydła mogą spowodować problemy z procesem woskowania.

Złuszczanie skóry przed woskiem to kolejny ważny krok. Dzięki temu wosk będzie łatwiej przylegał do włosów. Pomoże też zapobiec wrastaniu włosków. Złuszczenie skóry przed depilacją woskiem zapewni Ci większy komfort i bezbolesną sesję depilacji.

Najlepiej unikać golenia przed woskiem. Proces depilacji woskiem jest bardziej bolesny na zbyt wrażliwej skórze. Poza tym golenie może powodować podrażnienia i wrastające włoski. Tydzień po cyklu menstruacyjnym to lepszy czas na depilację woskiem, ponieważ wtedy próg bólu jest wyższy. Ważne jest również, aby przed woskiem nie ulec poparzeniu słonecznemu.

Po depilacji woskiem należy użyć kremu lub żelu po depilacji, aby nawilżyć skórę. Najlepsze produkty do tego procesu zawierają olejek perron rigot. Nałóż niewielką ilość tego olejku na obszar przeznaczony do depilacji. Możesz również użyć bawełnianego krążka do nałożenia olejku. Pomoże to zapobiec rozwojowi bakterii na skórze po depilacji woskiem.

Przed woskowaniem należy dokładnie umyć i osuszyć dany obszar. Sucha skóra pozwoli woskowi łatwiej przylegać do skóry. Należy również wybrać ciepły wosk, który nie powinien szczypać skóry. Podczas nakładania wosku należy używać nadgarstka i nakładać go zgodnie z kierunkiem wzrostu włosów.

Unikanie produktów do kąpieli i ciała na świeżo nawoskowanej skórze

Unikanie produktów do kąpieli i ciała na świeżo nawoskowanej skórze jest niezbędne, aby zapobiec infekcji i dyskomfortowi. Po depilacji skóra jest bardzo wrażliwa i należy unikać stosowania produktów zawierających substancje zapachowe i olejki. Mogą one zatykać pory i powodować podrażnienia. Ponadto należy unikać dotykania lub drapania tego obszaru.

Pierwsze 24 godziny po depilacji woskiem są kluczowe dla procesu gojenia. W tym czasie skóra będzie zaczerwieniona i delikatna. Należy również unikać intensywnych treningów i noszenia obcisłych ubrań. Zamiast tego należy nosić luźne, przyjazne dla skóry materiały. Produkty do kąpieli i ciała mogą powodować podrażnienia i zaczerwienienia, jeżeli zostaną zastosowane na świeżo wydepilowanym obszarze.

Po depilacji woskiem należy unikać używania mydła lub środków do mycia ciała przez 24 do 48 godzin. Złuszczanie podrażni świeżo wydepilowaną skórę i zwiększy ryzyko infekcji. Złuszczanie może również podrażnić skórę i uczynić ją bardziej wrażliwą. Po 24 do 48 godzinach należy zastosować żel po wosku, który przyspieszy proces gojenia.

Najlepiej stosować delikatny krem nawilżający, który zawiera glicerynę. Gliceryna pomaga wiązać cząsteczki wody i zmiękczać barierę ochronną skóry. Cetaphil jest dobrym rozwiązaniem i jest niedrogi. Produkt ten można znaleźć w każdej drogerii.

Po depilacji woskiem ważne jest, aby nosić luźne ubrania i bawełnianą bieliznę. Zapobiegnie to nadmiernemu tarciu, które może spowodować zaczerwienienie i ewentualne pryszcze. Chłodzące balsamy zawierające oczar wirginijski lub aloes mogą zmniejszyć zaczerwienienie po wosku. Możesz również zastosować lód na tym obszarze, aby pomóc w jego złagodzeniu.

Unikanie miejsc z pryszczami i ranami

Jeśli próbujesz wykonać depilację woskiem w domu, jest kilka rzeczy, o których powinnaś pamiętać przed rozpoczęciem. Przede wszystkim należy unikać woskowania w miejscach, gdzie mogą występować pryszcze i rany. Ma to na celu uniknięcie ryzyka zainfekowania skóry. Po drugie, nigdy nie należy dotykać obszaru po zakończeniu depilacji woskiem. Może to spowodować pojawienie się guzka lub wywołać podrażnienie. Na koniec należy założyć luźne ubranie, zastosować chłodny kompres, a po zabiegu użyć bezzapachowych balsamów, które pomogą ukoić skórę.

Kolejnym ważnym krokiem jest przygotowanie skóry przed depilacją woskiem. W ten sposób można zminimalizować ewentualne podrażnienia i wypryski. Jeżeli masz skłonność do powstawania pryszczy po depilacji woskiem, skonsultuj się z lekarzem. Ogólnie rzecz biorąc, najlepiej unikać depilacji woskiem miejsc podatnych na powstawanie pryszczy, chyba że masz pewność, że nie cierpisz na żadną chorobę skóry, która może powodować powstawanie pryszczy.

Po depilacji woskiem należy unikać kąpieli i pedicure. Jeśli to możliwe, należy również unikać czynności, które powodują, że się pocimy. Dodatkowo po depilacji należy nosić luźne ubrania w okolicy depilacji. Dobrze jest również unikać noszenia obcisłych ubrań po depilacji woskiem, aby zapobiec wrastaniu włosów.

Dbanie o czystość skóry to najlepszy sposób na zapobieganie powstawaniu wyprysków po depilacji woskiem. Twój styl życia i sposób pielęgnacji skóry mają ogromny wpływ na prawdopodobieństwo wystąpienia trądziku po wosku. Upewnij się, że stosujesz odpowiednie produkty do pielęgnacji skóry i ograniczasz poziom stresu, aby zapobiec pojawieniu się trądziku. Dodatkowo, przed depilacją woskiem wykonaj peeling skóry, aby usunąć martwe komórki naskórka i olejki. Dzięki temu Twoja skóra będzie gładsza i mniej tłusta niż przed depilacją.

Kolejną rzeczą, o której należy pamiętać podczas domowej depilacji woskiem, jest pojawienie się białych zaskórników. Dla niektórych osób może to być stały problem. Jeśli masz zaskórnik, nie próbuj go wyrywać. Wyciskanie go spowoduje jedynie większe podrażnienie. Dodatkowo, świeżo nawoskowana skóra będzie bardzo wrażliwa. Wszelkie zabrudzenia, które się na niej znajdą, dostaną się do otwartych porów i jeszcze bardziej zaognią miejsca, w których pojawią się wypryski.

Unikanie obszarów z infekcjami przenoszonymi drogą płciową po depilacji woskiem

Depilacja woskiem może zwiększyć ryzyko wystąpienia infekcji przenoszonych drogą płciową (STI), zwłaszcza w przypadku obszaru łonowego. Dzieje się tak dlatego, że w wyniku tego procesu w skórze powstają mikrorysy, przez co jest ona bardziej podatna na działanie niektórych wirusów. W szczególności depilacja woskiem zwiększa ryzyko zakażenia wirusem HPV i opryszczki. Może również prowadzić do powstania mięczaka zakaźnego, który może być przenoszony przez kontakt skóra do skóry. Z tego względu należy unikać depilacji miejsc, w których klientka ma wcześniejsze infekcje lub problemy zdrowotne.

Kolejną ważną rzeczą, o której należy pamiętać, jest unikanie stosunków płciowych przez 24 godziny po depilacji woskiem. Daje to skórze czas na dostosowanie się do zabiegu woskowania i zapobiega podrażnieniom. Uprawianie seksu zbyt szybko po wosku może pogorszyć stan zdrowia. Ponadto tarcie podczas seksu jeszcze bardziej podrażni ten obszar.

Depilacja woskiem powinna być wykonywana wyłącznie przez profesjonalistę, dlatego należy udać się do renomowanego salonu depilacji woskiem. Salon powinien cieszyć się dobrą reputacją i czystym obiektem. Jeśli czujesz się niekomfortowo lub nieczysto, najlepiej od razu wyjść. Kosmetyczka powinna również używać ostrej maszynki, ponieważ tępa może spowodować więcej mikroskopijnych cięć, które pozostawiają skórę podatną na infekcje i STI.