Skutki uboczne depilacji laserowej

Podczas zabiegu depilacji laserowej, lekarz przyciśnie do skóry ręczny instrument laserowy. Aby zminimalizować dyskomfort, można zastosować żel lub urządzenie chłodzące. Wiązka lasera przejdzie przez skórę, uszkadzając mieszki włosowe. Intensywne ciepło uszkodzi je i zahamuje ich wzrost. Podczas przechodzenia lasera przez skórę może wystąpić uczucie szczypania lub chłodu.

Hiperpigmentacja

Laserowe usuwanie włosów może powodować hiperpigmentację jako efekt uboczny. Jednak ten stan jest tymczasowy i zwykle ustępuje w ciągu miesiąca lub dwóch. Można go również poprawić dzięki wytrwałości i stosowaniu kremów miejscowych lub lekkich peelingów chemicznych. Jeśli hiperpigmentacja jest problemem, ważne jest, aby omówić opcje leczenia z dermatologiem i dowiedzieć się, co jest najlepsze dla Twojego typu skóry. Niektórzy ludzie dobrze reagują na retinoidy, inni na miejscowe peelingi lub mikrodermabrazję.

Chociaż hiperpigmentacja nie jest częstym efektem ubocznym, należy o niej pamiętać. Generalnie depilacja laserowa jest uważana za zabieg bezpieczny. Ryzyko zależy od rodzaju wykonywanej depilacji laserowej, typu skóry pacjenta i obszaru poddawanego zabiegowi. Hiperpigmentacja występuje jednak najczęściej u osób o jasnych kolorach skóry lub opalonych – te dane są wynikiem wysiłku specjalistów strony pieknimlodziibogaci.pl.

Innym efektem ubocznym depilacji laserowej jest skorupa skóry w leczonym obszarze. Może to prowadzić do powstawania strupów i blizn. Aby zapobiec tym skutkom ubocznym, ważne jest, aby dbać o obszar po zabiegu. Dodatkowo, pigmentacja skóry może ulec zmianie, co nie zawsze jest trwałe, ale z czasem zaniknie przy odpowiedniej pielęgnacji.

Jeśli masz ciemniejszy odcień skóry, powinieneś użyć odpowiedniego lasera dla Twojego odcienia skóry. Należy również unikać ekspozycji na słońce podczas zabiegu laserowego. Słońce może zakłócić przebieg zabiegu i spowodować hipopigmentację. Jeśli tak się stanie, powrót skóry do normy może potrwać kilka miesięcy. Podobnie, niektóre leki zwiększają wrażliwość na działanie lasera, dlatego ważne jest, aby zaprzestać ich przyjmowania na siedem dni przed zabiegiem.

Jeśli są Państwo zainteresowani depilacją laserową, przed przystąpieniem do niej należy koniecznie skonsultować się z dermatologiem. Podczas tej konsultacji dermatolog określi, czy Twój typ skóry i kolor włosów są zgodne z zabiegiem. Lekarz omówi również możliwe skutki uboczne i pomoże Ci ustalić realistyczne oczekiwania.

Podczas sesji depilacji laserowej skóra musi być czysta. Obszar ten powinien być wolny od olejków, makijażu, dezodorantów i produktów do opalania bez słońca. Należy również unikać nadmiernej ekspozycji na słońce, alkoholu i czynności podnoszących temperaturę ciała. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek oznak infekcji lub zaczerwienienia czy obrzęku należy skonsultować się z dermatologiem.

Hipopigmentacja

Jednym z możliwych skutków ubocznych depilacji laserowej jest pojawienie się hipopigmentacji, stanu spowodowanego niską zawartością melaniny w skórze. Melanina nadaje skórze kolor, więc gdy komórki nie wytwarzają jej wystarczająco dużo, dotknięty nią obszar staje się jaśniejszy od otaczającej go skóry. Może to spowodować, że dany obszar będzie wyglądał mniej atrakcyjnie i sprawi, że poczujesz się niepewnie. Stan ten może być również oznaką poważniejszej choroby zwanej bielactwem, w której dochodzi do utraty koloru skóry.

Jeśli martwisz się o hipopigmentację po depilacji laserowej, jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby jej uniknąć. Pierwszym krokiem jest unikanie nadmiernej ekspozycji na słońce przez ponad 30 minut przed zabiegiem. Ekspozycja na słońce może zakłócić leczenie laserowe i spowodować hipopigmentację, która może zająć miesiące, aby rozwiązać. Inną opcją jest przyjmowanie leków, które mogą sprawić, że skóra będzie bardziej wrażliwa na działanie lasera. Jeśli przyjmujesz leki, powinieneś przestać je stosować co najmniej siedem dni przed wizytą.

Innym częstym efektem ubocznym depilacji laserowej są oparzenia skóry. Dzieje się tak, ponieważ laser wykorzystuje ciepło do zniszczenia mieszka włosowego. Osoby o ciemniejszej skórze będą bardziej narażone na oparzenia, ale zazwyczaj nie są one bardzo poważne. Jeśli obawiasz się oparzeń skóry po depilacji laserowej, powinieneś wcześniej zapytać swojego estetyka o plaster testowy.

Innym możliwym skutkiem ubocznym depilacji laserowej jest infekcja. Jest to mniej powszechne niż inne efekty uboczne, ale jest możliwe, jeśli wybierzesz niebezpieczną klinikę lub nielicencjonowanego praktyka. Skonsultuj się z lekarzem, jeśli obawiasz się tego efektu ubocznego, a jeśli utrzymuje się, spróbuj innej metody usuwania włosów.

Infekcje

Niewielka liczba osób może doświadczyć infekcji po depilacji laserowej. Znane jako zapalenie mieszków włosowych, infekcje te mogą być niewygodne i swędzące. Zwykle ustępują same w ciągu dnia lub dwóch, ale w niektórych przypadkach mogą wymagać leczenia. Najlepszym sposobem zapobiegania zapaleniu mieszków włosowych jest nie drapanie i nie podrażnianie dotkniętego obszaru.

Po zabiegu depilacji laserowej, ważne jest, aby utrzymać wilgoć na obszarze poddanym zabiegowi. Zabieg laserowy może spowodować, że skóra stanie się sucha i popękana. Może to prowadzić do powstawania pęcherzy lub łuszczenia się skóry. Jeśli zauważysz pęcherz, nie wybieraj ani nie dotykaj dotkniętego obszaru; może to prowadzić do infekcji. Zamiast tego najlepiej użyć kremu do gojenia ran. Nie należy stosować ostrych środków czyszczących po depilacji laserowej.

W okresie gojenia, leczony obszar będzie czerwony przez kilka tygodni. Włosy w końcu wypchną się do góry i wyjdą z mieszka. W tym czasie należy unikać ekspozycji na słońce i solarium przez sześć do ośmiu tygodni. Jeśli dojdzie do zakażenia, konieczna będzie wizyta u lekarza. W takim przypadku konieczne może być zastosowanie antybiotyków.

Laserowe usuwanie włosów jest popularnym zabiegiem. Ważne jest jednak, aby znać ryzyko z nią związane. Procedura może powodować niepożądane reakcje i powinna być wykonywana tylko przez profesjonalistów medycznych, którzy są dobrze przeszkoleni. Doświadczony operator może zminimalizować szansę na powikłania i infekcje, znając fizykę stojącą za procedurą i działanie urządzeń. Skrót WATCH oznacza Watching for Adverse Events (Obserwacja zdarzeń niepożądanych).

Depilacja laserowa może powodować pewne drobne skutki uboczne, ale jest ogólnie bezpieczna. U niektórych osób po zabiegu może wystąpić zaczerwienienie, mrowienie i obrzęk. Te efekty uboczne są zazwyczaj tymczasowe i ustępują z czasem. Zakażenia po depilacji laserowej są rzadkie, ale mogą być niebezpieczne. Jeśli zabieg nie jest wykonywany przez w pełni wykwalifikowanego lekarza, skóra może zostać zakażona bakteriami.

U niektórych osób po depilacji laserowej może pojawić się trądzik. Dzieje się tak, gdy pory w leczonym obszarze zostają zablokowane. Ciepło lasera otwiera skórę, ale martwe komórki skóry i bakterie nie mogą się wydostać. Bakterie zostaną uwięzione i spowodują powstanie pęcherzyka wypełnionego ropą. Aby zapobiec trądzikowi po depilacji laserowej, należy przestrzegać rutyny po zabiegu, aby pozwolić leczonej skórze oddychać. Pozwoli to dotkniętemu obszarowi oddychać i oczyści pozostałości.

Downtime

Laserowe usuwanie włosów to procedura, która wykorzystuje światło do eliminacji niechcianych włosów. Podczas zabiegu włosy są pochłaniane przez energię lasera, pojawia się trochę dymu i lekki zapach siarki. Proces może trwać minut lub do godziny. Czas przestoju po depilacji laserowej jest różny.

Laserowe usuwanie włosów zazwyczaj wymaga kilku zabiegów, w odstępie od ośmiu do szesnastu tygodni, aby całkowicie zredukować niechciane włosy z docelowego obszaru. Większość pacjentów nie doświadcza przestojów po depilacji laserowej, ale mogą wystąpić pewne drobne efekty uboczne. Na przykład, jeśli jesteś podatny na oparzenia słoneczne, należy unikać bezpośredniego światła słonecznego przez co najmniej pierwszy miesiąc po zabiegu. Należy również nosić krem z filtrem, gdy spędzasz czas na zewnątrz. Inne efekty uboczne depilacji laserowej obejmują niewielką ilość wypadających włosów, łagodny dyskomfort i niewielki obrzęk leczonego obszaru.